Екстериор:
Със смяната на поколенията Insignia става по-дълга (4 899 мм) и малко по-широка. Височината обаче е намалена с 29 мм, което се отразява много добре на аеродинамиката на колата. Коефициентът на въздушно съпротивление на новата Insignia е отличен - 0.26. За стабилността и по-добрата возия пък роля играе увеличеното междуосие (+92 мм), което вече е 2 829 мм. Впечатление правят "хищните" предни светлини, които са по-тесни и придават доста агресивен вид на автомобила. В същото време страничната линия на колата се характеризира със заоблени форми, придаващи и елегантност. Хромираните екстериорни детайли пък придават необходимата доза лукс на немския флагман.
Интериор
Салонът на втората Insignia е изпълнен в стила на новата Astra, но впечатлява с нарочно уголемен централен тунел, който във вертикалната си част е леко завъртян към водача - истински Grand Sport! Новата мултимедийна система IntelliLink с огромен екран също прави впечатление в салона. Хубавото е, че климатикът отново е с бутони, както беше на първата Insignia преди фейслифта. Това решение определено е по-удобно за управление. Уредите са информативни, като новост сред тях е т.нар. прожекционен дисплей, който може да дублира на предното стъкло всички основни данни за автомобила.
Седалките са с оптимални размери, ергономични са и разполагат с всички необходими регулировки. Отзад е просторно, а въпреки скосения таван ръстовите пасажери в задната част няма да се чувстват дискомфортно. Това е така заради по-ниското разположение на втория ред седалки, което обаче намалява малко видимостта на пътниците отзад. Багажникът е традиционно огромен, а при нужда товарното пространство може да се увеличи още за сметка на сгъваемите задни седалки. Що се отнася до използваните материали и качеството на сглобката в салона, можем без колебание да кажем, че те не отстъпват дори и на т.нар. премиум марки.
Двигател и ходови характеристики
Моторната гама на Insignia предлага добър избор от бензинови и дизелови агрегати. Нашето предпочитание в случая пада на дизеловите мотори, които са доста динамични и в същото време икономични. За около 1 000 километра, които изминахме с дизелова Insignia, двулитровият мотор отчете среден разход 6.5 литра на 100 км. По-интересна обаче е новата автоматична скоростна кутия. До момента компанията разполагаше с един морално остарял автомат, кой определено "спъваше" Opel-ите. Сега на ход е нова осемстепенна автоматична трансмисия, която се характеризира с изключително бърза и същевременно плавна смяна на предавките и прави колата както по-динамична, така и по-икономична.
Всичко това, наред с олекотяването на автомобила с цели 175 килограма, прави Insignia доста приятен за управление автомобил. Ниският център на тежестта държи отлично колата в завои, като същевременно возията е по-скоро мека, но това не се отразява на крена в завоите. Най-голямо удоволствие от т.нар. динамично шофиране обаче ни достави версията 4х4. Досегашната генерация разполагаше с муфа Haldex, а срещу доплащане се предлагаше системата eLSD с втора муфа и блокируем заден диференциал. Сега диференциал между задните колела няма. Той е заменен с муфи на всяко от тях, позволяващи промяна на векторната тяга в зависимост от условията на движение. Определено трябва да кажем, че новата 4х4 система е по-добра от досегашната, която бе посредствена.
Цена
Източник: Fakti.bg